CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 30 August 2011

Story-part 1

Seperti yg slalu kau buat..
memandang kearah lain apabila aku menghampiri..
perkara itu membuatkan langkah ku kebelakang semula..
namun,
semakin lama perkara itu berhenti..
dan kau pula yg menghampiriku..
tapi,aku berpaling membuatkan langkahmu berhenti..
aku menyangka bahawa kau akan pergi..
dan merasai apa yg aku rasa dahulu
kemudian aku menoleh ke belakang semula..
kau masih berdiri sambil merenungku dengan pandangan kosong..
di situ telah kulihat betapa lemahnya diri aku sendiri..
dahulu,
aku cepat pergi tanpa berbuat apa-apa..
tapi sekarang,
kau berdiri..
membuat sesuatu perkara yang aku anggap aneh..
renungan itu satu usahakah?
lalu ku biar kau terus berdiri..
beberapa minit selepas itu,
aku terasa sesuatu lantas aku bangun..
menoleh ke belakang..
kau masih setia dengan renunganmu..

"Okey,fine. Awak menang,"kataku. Dia menggeleng.

kemudian aku lihat kau tersenyum..itulah pertama kali aku lihat kau senyum..

"Pergilah..awakkan dh menang,"ujarku lagi. Dia menggeleng lagi.

"Saya baru menang satu,"

"Apa seterusnya?"

"Buat awak menang jugak. Awakkan selalu kalah,"lepas tu dia senyum lagi.

Ya,aku memang selalu kalah..untuk perasaan aku sendiri,aku selalu kalah...
aku mengangkat wajah,memandang dia..

"Saya boleh menang kalau awak bagi peluang dulu."lepas itu aku terus berlalu..kau hanya diam.

Senyumanmu terus mati ketika aku pergi.

No comments:

Post a Comment