CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 28 September 2011

Maria-Joe-umi & baba !!

 Yeaa!!! Exam dah habis! Boleh la aku 'tumpang' Abang Joe punya PS3.
       "Maria, cepat la jalan. Jangan jadi lelembab boleh tak?"Abang Joe menolak bahuku dari belakang. Spontan aku merengus.
       "Kalau Abang Joe nak jalan cepat,jalan la dengan baba!" kataku agak kasar. Abang Joe mencebik.
       "Eceh, berani ya lawan orang. Maria tu baru 12 okey? Abang ni dah 25,dah boleh kahwin pon!"balas Abang Joe sambil buat-buat sombong. Urgh, menyampah aku!
       "Kalau camtu pergi la kahwin cepat-cepat. Jangan duduk rumah Maria okey?"aku mengajuk gaya sombong Abang Joe. Ingat aku ni lapuk sangat ke?
       "Yelah, nanti abang kahwin cepat-cepat. Tengok la nanti, abang kahwin empat, dapat anak sebelas orang."aku tergelak mendengar celoteh Abang Joe. Hek eleh, ada cita-cita nak kahwin empat. Mana tau tak ada sorang pun yang nak kat dia kan?
       "Apa, Abang Joe nak kahwin?"soal umi yang kebetulan dengar. Abang Joe sengih malu. Ha, padan muka!
       "A'ah umi..Abang Joe kata dia nak kahwin empat. Pastu bercita-cita nak anak empat pulak,"kataku sambil menjeling Abang Joe. Haha.. Abang Joe ni selalu terkena!

No comments:

Post a Comment