CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 29 September 2011

syOk ! - bahagian 1

0123456789 ?
     Mamat ni biar betik. Ni ke nombor phone dia? Agak-agak la nak buat lawak antarabangsa pun. Aku bukannya gelak okey. Dah la tak ada orang nak ambil aku kat sini (airport). Arrgh,seksanya hidup!
     "Jat!"Izzat menoleh ke belakang.
     "Yo,my friend baru balik from Mesir!"Izzat bersalaman dengan rakan-rakannya.
     "Kau tak bawak balik siapa-siapa ke?"soal Ikmal. Afiz dan Khairul ketawa. Izzat control serius.
     "Wei,aku pergi sana nak belajar la. Bukannya nak cari awek okey,"balas Izzat. Dia mula menarik bagasi besar. Afiz menawarkan diri untuk membantu.
     "Mak aku sihat wei?"soal Izzat. Khairul mengangguk.
     "Aku tengok dia ceria je hari ni. Yelah, anak teruna dia nak balik kan?"kata-kata Khairul disambut dengan gelak tawa. Izzat turut tergelak. Rindunya aku kat Icha,Aimi,Che' Pah dan semua adik-adik aku kat rumah. Firstly yang aku rindu gila-gila of course kat mak ayah aku kan? Tapi diorang ada kerja sebab tu suruh member-member aku ambik kot.
     "Mal, aku teringin ar nak makan kat rumah kau. Minggu depan lepas aku habis lepas rindu kat rumah aku terbang rumah kau pulak ek. Minggu lagi satu rumah tunang kau pulak Fiz,"usik Izzat. Khairul dan Ikmal tergelak apabila mendengar nama tunang Afiz. Afiz buat tak tahu aje. Korang tengok la nanti bila korang tunang,aku kenakan balik,bisik Afiz.
     "Ala,Afiz marah la cakap fasal Nurul wei,"Ikmal buat-buat pujuk Afiz. Afiz mula buat muka menyampah. Izzat hanya tersengih melihat telatah rakan-rakan sekolah rendah dan menengahnya. Kawan paling baik yang selalu ada.
                                                                                                                           bersambung...                                                                                                                                                              
   

No comments:

Post a Comment